Elvis på en Hawaii-snurr - på Trykkeriet

Om arrangementet

Vel møtt til en uhøytidelig kveld med fokus på "The King himself". Frode Hermanrud og Sitan Olafsen slabberaser med Pål Granlund, leder for den norske Elvis-fanklubben. Det blir musikk, mimring og mulighet til å se på den berømte hvite jump suiten, og til og med prøve Elvis sin pelsfrakk!

Elvis Presley og Hawaii, to ord som følger hverandre like naturlig som Napoleon og kake. I år er det 51 år siden Elvis Presley den 14. januar 1973 skrev både musikk- og TV-historie fra scena på Honolulu International Center, en konsert som ble sendt direkte via satellitt og gitt ut på LP senere samme år.
Konserten er legendarisk, men også mytisk, for det skjuler seg mange hemmeligheter bak kanskje verdens mest ikoniske musikkøyeblikk.

På Trykkeriet denne lørdagskvelden vil Elvis-entusiastene Frode Hermanrud og Stian Olafsen avdekke flere spennende gullkorn om Elvis generelt og hans nære forhold til Hawaii spesielt. For det var ikke bare den legendariske konserten som ble spilt inn på Hawaii, Elvis spilte også inn tre spillefilmer med Hawaii som tema: "Blue Hawaii", "Paradise Hawaiian style" og ... husker du den tredje?
Men selv om det er stas med historier, er det naturligvis den fantastiske musikken til Elvis Presley som spiller hovedrollen.

Ved siden av Frode Hermanrud og Stian Olafsen vil også en av verdens fremste Elvis-samlere, Pål Granlund være til stede og snakke om sitt forhold til The King. Granlund har vært på over 50 konserter med Elvis og til og med møtt ham flere ganger. Han har siden 1965 også ledet den norske Elvis-fanklubben.
Med seg til Trykkeriet har Granlund med seg den berømte hvite jump suiten Elvis brukte på scena i Las Vegas i 1974, så her er det anledning til å komme tett på en bit av Elvis-historien.

Frode Hermanrud (50) fra Gjøvik har formidlet lokal kultur i nærradioer, gratisaviser og dagspresse i over 35 år. De siste 20 årene har han jobbet som kulturjournalist i Oppland Arbeiderblad, Han er i tillegg hobbymusiker og spilte i flere år trommer i Anita & Her Latest Flames, som regnes som distriktets første rene Elvis-hyllestband.

Stian Olafsen (29) fra Raufoss gjorde seg bemerket da han allerede som 25-åring i 2019 ble valgt som ordfører i Vestre Toten. Olafsen har vært Elvis-fan før han greide å stave til "Nammo", og sitter inne på et hav av kunnskaper om Elvis Presley.

Åpen bar.